Nabór na wolne stanowisko jest otwarty i konkurencyjny.
1.Wymagania niezbędne:
- spełnianie wymagań określonych w art. 6 ust. 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych (tekst jednolity Dz. U. z 2016 r., poz.902);
- wykształcenie: średnie;
- doświadczenie zawodowe: niewymagane.
Uwaga: Osoby, które nie spełnią wszystkich wymogów formalnych nie zostaną dopuszczone do udziału w prowadzonym postępowaniu.
2. Wymagania dodatkowe:
- preferowany kierunek wykształcenia: pedagogika lub pedagogika specjalna lub resocjalizacja lub praca socjalna lub psychologia lub socjologia lub polityka społeczna lub nauki o rodzinie lub ukończone studia wyższe na innym kierunku - uzupełnione studiami podyplomowymi w zakresie psychologii, organizacji pomocy społecznej, pedagogiki, pedagogiki specjalnej lub resocjalizacji oraz mile widziane ukończone szkolenia specjalistyczne z zakresu metodyki pracy z osobami starszymi, niepełnosprawnymi
- mile widziany roczny staż pracy w obszarze pomocy społecznej oraz doświadczenie w przygotowaniu bądź realizacji projektów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej,
- wiedza w zakresie funkcjonowania administracji publicznej oraz w obszarze polityki społecznej,
- znajomość przepisów prawnych:
- ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych,
- ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie województwa,
- ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminy,
- ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatu,
- ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej,
- ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej,
- ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie,
- ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych,
- ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych,
- ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. prawo zamówień publicznych,
- ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych,
- znajomość obsługi komputera w zakresie: MS Office (Word, Excel), umiejetność przygotowywania prezentacji w Programie Power Point oraz Prezi,
- pożądane cechy osobowości:
- sprawność organizacyjna,
- dokładność,
- terminowość,
- komunikatywność,
- umiejętność pracy w zespole,
- umiejętność pracy pod presją czasu i w stresie,
- kreatywność.
- Realizacja zadań wynikających ze Strategii Rozwoju Województwa oraz innych programów strategicznych i wojewódzkich w zakresie polityki społecznej.
- Współpraca przy realizacji programów dotyczących wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej w województwie małopolskim, w szczególności poprzez inicjowanie i promowanie nowych rozwiązań w zakresie wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej, realizację projektów na rzecz rodzin i instytucji działających na rzecz rodziny, inicjowanie działań profilaktycznych.
- Współorganizowanie konferencji, szkoleń i seminariów dla kadr pomocy społecznej oraz kadr jednostek organizacyjnych samorządu powiatowego i gminnego prowadzących działania na rzecz wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej.
- Współpraca przy opracowywaniu wniosków w odpowiedzi na konkursy finansowane z funduszy europejskich na realizację projektów w szczególności w obszarze pomocy i integracji społecznej.
- Współpraca w zakresie realizacji polityki senioralnej Województwa Małopolskiego, w szczególności poprzez podejmowanie działań zmierzających do przeciwdziałania wykluczeniu osób starszych, promowaniu aktywności seniorów (organizacja kampanii, akcji społecznych, plebiscytów), inicjowanie i promowanie nowych rozwiązań w zakresie wspierania funkcjonowania osób starszych.
- Współpraca z organizacjami pozarządowymi, w szczególności poprzez organizację otwartych konkursów ofert na realizację zadań publicznych Województwa Małopolskiego w obszarze pomocy społecznej (realizacja rocznego Programu współpracy z organizacjami pozarządowymi) w zakresie właściwości jednostki.
- Współpraca przy opracowywaniu diagnoz wykorzystywanych do planowania i realizacji zadań w zakresie polityki społecznej, w tym opracowywania i realizacji programów rozwiązywania problemów społecznych, w zakresie wynikającym z właściwości jednostki.
- Współpraca przy przygotowywaniu raportów i analiz pozwalających na monitorowanie efektów podejmowanych działań oraz wdrażanych rozwiązań w celu umożliwienia podejmowania decyzji w zakresie ich modyfikacji dla osiągnięcia jak najlepszych rezultatów pracy.
- Udzielanie osobom prywatnym i instytucjom współpracującym (w szczególności jednostkom pomocy społecznej a także podmiotom działającym na rzecz rodziny), pełnej i wyczerpującej informacji o realizowanych przez ROPS oraz UMWM działaniach z zakresu polityki społecznej.
- Współpraca przy corocznym opracowywaniu planu pracy Działu, uwzględniającego działania zgodne ze Strategią Rozwoju Województwa w części dotyczącej polityki społecznej.
- Współpraca przy sporządzaniu okresowych sprawozdań z realizowanych zadań.
- Współpraca przy redagowaniu i rozpowszechnianiu wydawnictw własnych, propagujących najnowsze i najefektywniejsze rozwiązania w zakresie polityki społecznej.
- Rozpowszechnianie informacji o swojej działalności m.in. na stronie internetowej ROPS.
- Podnoszenie swoich kwalifikacji przez uczestnictwo w zalecanych formach doskonalenia zawodowego tj. udział w szkoleniach, konferencjach i seminariach.
- Prowadzenie bieżącej dokumentacji dotyczącej podejmowanych działań zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Wykonywanie czynności związanych z archiwizacją dokumentów.
- Odpowiedzialność za prawidłowe gospodarowanie środkami budżetowymi w ramach realizacji zadań.
- Bieżąca znajomość przepisów prawnych dotyczących wykonywanych obowiązków i zadań.
- Przestrzeganie procedur kontroli wewnętrznej.
- Rzetelne, sprawne i terminowe wykonywanie swoich obowiązków wynikających z niniejszego zakresu czynności oraz zadań dodatkowych powierzonych przez kierownika działu oraz Dyrektora ROPS w Krakowie.
4.Wymagane dokumenty:
- życiorys zawodowy z adresem do korespondencji,
- list motywacyjny,
- kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
- kserokopia dyplomu oraz innych dokumentów potwierdzających kwalifikacje,
- kserokopia dokumentów poświadczających dotychczasowe zatrudnienie,
- oświadczenia Kandydata,
- informacja z Krajowego Rejestru Karnego o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie (tylko osoby którym zostanie przedstawiona propozycja zatrudnienia);
- kserokopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność (dokument składają kandydaci zamierzający skorzystać z uprawnień określonych w art. 13a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych),
- inne dokumenty np. zakres obowiązków dotychczasowego zatrudnienia.
5.Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku:
• praca biurowa;
• miejsce i otoczenie organizacyjno – techniczne:
- miejsce wykonywania pracy - Kraków, ul. Piastowska 32;
- budynek nie jest dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych ruchowo;
- w ramach szkolenia wstępnego w dziedzinie bhp pracownik jest szczegółowo zapoznawany z warunkami środowiska;
• narzędzia i materiały pracy: komputer, urządzenia biurowe, oprzyrządowanie informatyczne, kontakt z narzędziami informatycznymi.
6.Informacja o wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.
7. Miejsce i termin składania dokumentów:
Osoby zainteresowane udziałem w rekrutacji prosimy o składanie wymaganych dokumentów na Dzienniku Podawczym ROPS w Krakowie (parter), ul. Piastowska 32 (osobiście lub listownie) w terminie do dnia 14 lutego 2017 roku.
Aplikacje, które wpłyną do ROPS w Krakowie po upływie wyżej wymienionego terminu nie będą rozpatrywane.
8. Nabór składa się z dwóch etapów:
- selekcji wstępnej (formalnej) - analiza dokumentów aplikacyjnych pod względem formalnym i zakwalifikowanie kandydatów do kolejnego etapu naboru.
- selekcji merytorycznej - test kwalifikacyjny i/lub rozmowa kwalifikacyjna z zakresu wskazanego w pkt.2 ogłoszenia.
O spełnieniu wymogów formalnych i zakwalifikowaniu się do kolejnego etapu postępowania rekrutacyjnego kandydaci będą informowani drogą elektroniczną na podany adres e-mailowy lub telefonicznie.
Oferty osób niezakwalifikowanych do dalszego etapu można odebrać w ciągu 14 dni od dnia ogłoszenia informacji o wynikach naboru w Dziale Finansów i Kadr ROPS w Krakowie, ul. Piastowska 32. (pok. 15).
Informacja o wyniku naboru, zgodnie z ustawą z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych (tekst jednolity Dz. U. z 2016 r., poz.902), zostanie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej, na stronie ROPS w Krakowie oraz na tablicy informacyjnej przy ul. Piastowskiej 32 w Krakowie.