Nabór na wolne stanowisko urzędnicze jest otwarty i konkurencyjny.
1.Wymagania niezbędne (formalne):
- spełnianie wymagań określonych w art. 6 ust. 3 ustawy z dnia
21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych (tekst jednolity Dz.
U. z 2016 r., poz.902);
- wykształcenie: średnie.
- doświadczenie zawodowe: niewymagane.
Uwaga: Osoby, które nie spełnią wszystkich wymogów formalnych nie zostaną dopuszczone do udziału w prowadzonym postępowaniu.
2. Wymagania dodatkowe:
1. znajomość przepisów prawnych:
- rozporządzeń Wspólnotowych i Unijnych dotyczących świadczeń
rodzinnych, w szczególności: rozporządzenia Nr 883/2004 Parlamentu
Europejskiego i Rady z dnia 29 kwietnia 2004 r., w sprawie koordynacji
systemów zabezpieczenia społecznego (Dz. Urz. UE L Nr 166/1 z dnia 30
kwietnia 2004r. oraz rozporządzenia Nr 987/2009 Parlamentu Europejskiego
i Rady z dnia 16 września 2009 r. dotyczącego wykonywania
rozporządzenia (WE) Nr 883/2004 w sprawie koordynacji systemów
zabezpieczenia społecznego (Dz. Urz. UE L Nr 284/1 z dnia 30
października 2009 r.),
- ustawy z 11 lutego 2016 r. o pomocy państwa w wychowywaniu
dzieci (Dz. U. z 2016 r., poz. 195.) oraz aktów wykonawczych do ustawy,
- ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz. U. z 2016 r., poz. 23),
- ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (tekst jednolity: Dz. U. z 2016 r. poz. 902),
- ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie województwa (tekst jednolity: Dz. U. z 2016 r. poz. 486 ze zm.).
2. samodzielność w wykonywaniu obowiązków;
3. znajomość:
- obsługi komputera w zakresie: MS Office (Word, Excel).
Dodatkowym atutem będzie znajomość środowiska programów M-SRQS
Świadczenia Rodzinne, Sygnity lub z zakresu pomocy społecznej (np.
Pomost);
- języków obcych: dodatkowym atutem będzie znajomość co najmniej
jednego z następujących języków: angielski, niemiecki, norweski,
francuski, hiszpański lub włoski;
- mile widziane doświadczenie na stanowisku urzędniczym;
- pożądane cechy osobowości: odpowiedzialność, sumienność, terminowość, systematyczność, umiejętność pracy w zespole.
Uwaga: Wynik postępowania to łączny wynik oceny formalnej, testu kwalifikacyjnego i/lub rozmowy kwalifikacyjnej.
3. Zakres obowiązków:
- przyjmowanie formularzy z serii E 400, E 001 i SED w sprawach
świadczeń rodzinnych w rozumieniu przepisów unijnych oraz kompletowanie
dokumentacji koniecznej do ich prawidłowego wypełnienia,
- prowadzenie spraw o ustalenie koordynacji systemów
zabezpieczenia społecznego w sprawach świadczeń wychowawczych, w
rozumieniu ustawy z dnia 11 lutego 2016 r. o pomocy państwa w
wychowywaniu dzieci (Dz. U. z 2016 r., poz. 195),
- prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach o
ustalenie prawa do świadczenia wychowawczego, w rozumieniu ustawy z dnia
11 lutego 2016 r. o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci oraz o
ustalanie i dochodzenie zwrotu nienależnie pobranych świadczeń
wychowawczych w związku z koordynacją systemów zabezpieczenia
społecznego,
- prowadzenie postępowań egzekucyjnych w zakresie wynikającym z
obowiązków wierzyciela, w rozumieniu przepisów o postępowaniu
egzekucyjnym w administracji, w związku z koordynacją systemów
zabezpieczenia społecznego w sprawach świadczeń wychowawczych, w
rozumieniu ustawy z dnia 11 lutego 2016 r. o pomocy państwa w
wychowywaniu dzieci,
- bieżące wprowadzanie danych dotyczących prowadzonych
postępowań do bazy danych za pomocą licencjonowanego programu
komputerowego użytkowanego przez ROPS,
- występowanie o udzielenie informacji oraz udzielanie
odpowiedzi na zapytania właściwych instytucji zagranicznych na
formularzach z serii E 400, E 001, SED i innych w sprawach świadczeń
wychowawczych, w rozumieniu ustawy z dnia 11 lutego 2016 r. o pomocy
państwa w wychowywaniu dzieci oraz porównywalnych świadczeń rodzinnych w
rozumieniu przepisów unijnych,
- współpraca z właściwymi instytucjami zagranicznymi, innymi ROPS-ami, organami właściwymi oraz polską instytucją łącznikową,
- fachowe i rzetelne udzielanie informacji klientom oraz innym
podmiotom, w tym przyjmowanie stron i udzielanie im rzetelnych
informacji odnośnie procedur załatwiania spraw w związku z koordynacją
systemów zabezpieczenia społecznego w sprawach świadczeń wychowawczych, w
rozumieniu ustawy z dnia 11 lutego 2016 r. o pomocy państwa w
wychowywaniu dzieci,
- archiwizacja dokumentów związanych z funkcjonowaniem stanowiska pracy.
4.Wymagane dokumenty:
- życiorys zawodowy z adresem do korespondencji,
- list motywacyjny,
- kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
- kserokopia dyplomu oraz innych dokumentów potwierdzających kwalifikacje,
- kserokopia dokumentów poświadczających dotychczasowe zatrudnienie,
- oświadczenia Kandydata,
- informacja z Krajowego Rejestru Karnego o niekaralności za
przestępstwa popełnione umyślnie (tylko osoby którym zostanie
przedstawiona propozycja zatrudnienia),
- kserokopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność
(dokument składają kandydaci zamierzający skorzystać z uprawnień
określonych w art. 13a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych),
- inne dokumenty np. zakres obowiązków dotychczasowego zatrudnienia.
5. Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:
• proponowane wynagrodzenie zasadnicze 2500,00 zł brutto
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku:
• praca biurowa;
• miejsce i otoczenie organizacyjno – techniczne:
- miejsce wykonywania pracy - Kraków, ul. Lea 112;
- budynek nie jest dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych ruchowo;
- w ramach szkolenia wstępnego w dziedzinie bhp pracownik jest szczegółowo zapoznawany z warunkami środowiska;
•
narzędzia i materiały pracy: komputer, urządzenia biurowe,
oprzyrządowanie informatyczne, kontakt z narzędziami informatycznymi.
6.Informacja o wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia
ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w
rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz
zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.
7. Miejsce i termin składania dokumentów:
Osoby zainteresowane udziałem w rekrutacji prosimy o
składanie wymaganych dokumentów listownie lub osobiście na Dzienniku
Podawczym w siedzibie ROPS w Krakowie, ul. Piastowska 32 (parter), w
terminie do dnia 18 listopada 2016 roku.
Aplikacje, które wpłyną do ROPS w Krakowie po upływie wyżej wymienionego terminu nie będą rozpatrywane.
8. Nabór składa się z dwóch etapów:
• selekcji wstępnej (formalnej) - analiza dokumentów aplikacyjnych pod względem formalnym i zakwalifikowanie kandydatów do kolejnego etapu naboru,
• selekcji merytorycznej - test kwalifikacyjny i/lub rozmowa kwalifikacyjna.
O spełnieniu wymogów formalnych i
zakwalifikowaniu się do kolejnego etapu postępowania rekrutacyjnego
kandydaci będą informowani drogą elektroniczną na podany adres e-mailowy
lub telefonicznie.
Oferty osób niezakwalifikowanych do dalszego
etapu można odebrać w ciągu 14 dni od dnia ogłoszenia informacji o
wynikach naboru w Dziale Finansów i Kadr ROPS w Krakowie, ul. Piastowska
32. (pok. 15).
Informacja o wyniku naboru, zgodnie z ustawą z dnia
21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych (tekst jednolity Dz.
U. z 2016 r., poz.902), zostanie umieszczona na stronie internetowej
Biuletynu Informacji Publicznej, na stronie ROPS w Krakowie oraz na
tablicy informacyjnej przy ul. Piastowskiej 32 w Krakowie.