Załaduj kalendarz
KALENDARIUM
Poprzedni Luty 2017 Następny
Ni Po Wt Śr Cz Pi So
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 1 2 3 4
Ukryj kalendarium

Materiały edukacyjne dla pracowników socjlanych

  • „Trudny klient czy trudności klienta – wykorzystanie w pracy socjalnej metody Dialogu Motywującego”

1.    Koncepcja Dialogu Motywującego (założenia, procesy).

2.    Kluczowe zasady i metody motywującej pracy z Klientem.

3.    Jak odróżnić Dialog Motywujący od manipulacji?

4.    Specyfika procesu zmiany.

5.    Motywująca praca z "oporem" na linii klient - specjalista.

6.    Formułowanie i realizacja celu oraz planu zmiany.

7.    Co robić kiedy klient i specjalista mają inny cel?

Materiały edukacyjne 

Rekomendacje z seminarium 

  • "Klient w procesie zmian – jak skutecznie reagować na jego postawy.”

Zakres tematyczny seminarium:

1.    Celowy charakter budowania relacji w kontekście procesu wywoływania zmiany w sytuacji klienta.

2.    Charakterystyka postaw wobec zmian.

3.    Typowe zachowania uczestnika procesu zmiany, w jego poszczególnych fazach, będące reakcją na samoocenę w zmianach: rozmrożenie – bierność, nieufność, depresja, akceptacja; zmiana – testowanie nowych rozwiązań; zamrożenie – poszukiwanie sensu i internalizacja.

4.    Specyficzne wsparcia klienta przez pracownika socjalnego na każdym etapie zmian.

Materiały edukacyjne 

Rekomendacje z seminarium

Drukuj
Mapa dojazdu
Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Krakowie

30-070 Kraków; ul. Piastowska 32
tel./ fax: (+48 12) 422 06 36
e-mail: biuro@rops.krakow.pl