dowiedz się więcej |
zobacz film |
pobierz materiały |
sprawdź zasady wykorzystania |
otwórz w telefonie |
1. Na czym polega rozwiązanie?
Rozwiązaniem jest nawigacja głosowa, wykorzystująca technologię iBeacon, która tworzy czytelną dla użytkownika z dysfunkcją wzroku, zawierającą praktyczne informacje „mapę” przestrzeni, zarówno terytorialną, jak i funkcjonalną.
2. Jakich problemów dotyczy innowacja?
Innowacja odpowiada na potrzebę wsparcia osób niewidomych i słabowidzących w samodzielnym, łatwym i bezpiecznym korzystaniu z obiektów użyteczności publicznej, takich jak urzędy, muzea, domy kultury, poradnie zdrowia itp.
3. Grupa docelowa
Osoby niewidome i słabowidzące
4. Kto może skorzystać z innowacji?
Rozwiązanie jest kierowane do odbiorców takich jak placówki użyteczności publicznej, czyli muzea, urzędy, teatry, przychodnie zdrowia czy szkoły i uczelnie. Budynki mieszczące tego typu instytucje powinny być w pełni dostępne dla wszystkich użytkowników, aby każdy miał możliwość uczestnictwa w życiu społecznym, kulturalnym i w pełni realizował swój potencjał obywatela i konsumenta.
5. Czy to działa?
Innowacja skutecznie wspiera osobę, która przemieszcza się w nowej dla siebie przestrzeni nie tylko uzyskuje informację o swoim położeniu i dalszej trasie, którą musi pokonać aby dotrzeć do wybranego przez siebie miejsca czy osoby, ale także otrzymuje informacje o mijanych pomieszczeniach - np. informację, że mija toaletę, recepcję lub gabinet konkretnego lekarza.
6. Autor
Adam Goch