pobierz materiały |
sprawdź zasady wykorzystania |
otwórz w telefonie |
1. Na czym polega rozwiązanie?
Aplikacja mobilna stanowiąca rodzaj intuicyjnego komunikatora między uchodźcami z Afganistanu przebywającymi w Polsce w wyniku ewakuacji przez Wojsko Polskie oraz inne instytucje Państwa Polskiego, a społeczeństwem polskim. Aplikacja/komunikator została przygotowana w dwóch wersjach językowych: w języku darii i w języku polskim oraz w postaci piktogramów pomocnych do niektórych słów, dla niepiśmiennej części społeczności afgańskiej. Aplikacja zawiera praktyczne słownictwo z kilku obszarów tematycznych, m.in.: zdrowie, edukacja, praca, sprawy urzędowe.
2. Jakich problemów dotyczy innowacja?
Innowacja odpowiada na trudność komunikowania się z uchodźcami afgańskimi, którzy przybyli do Polski w wyniku ewakuacji z Afganistanu w 2021 roku.
3. Grupa docelowa
Mniejszość afgańskia przebywająca w Polsce
4. Kto może skorzystać z innowacji?
Mniejszość afgańska przebywająca w Polsce, pracownicy polskich instytucji publicznych takich jak: opieka medyczna, ośrodki pomocy społecznej, służby konsularne, urzędy działające na rzecz cudzoziemców w Polsce, instytucje kultury, instytucje edukacji, organizacje pozarządowe prowadzące działania na rzecz integracji społecznej cudzoziemców w Polsce, centra międzykulturowe.
5. Czy to działa?
Częściowo zrealizowano zakładane cele – przygotowane i przetestowane narzędzie umożliwia prowadzenie bardzo podstawowej komunikacji osobom piśmiennym, niepiśmiennym raczej nie i nie wynika to wyłącznie z trudności w zastosowaniu adekwatnych piktogramów, ale z przyczyn niezależnych od innowatora – braku poczucia gotowości korzystania z tego typu narzędzia. Innowacja w wypracowanej formie zaspokaja w znacznym zakresie potrzebę osób piśmiennych, wymaga jednak naniesienia kluczowych zmian by umożliwić prowadzenie podstawowej komunikacji wśród osób niepiśmiennych.
6. Autorzy
Fundacja Human Doc