![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
pobierz materiały |
sprawdź zasady wykorzystania |
otwórz w telefonie |
1. Na czym polega rozwiązanie?
Model pracy pn. „Marimbaza” bazuje na połączeniu muzyki z kształtowaniem ważnych kompetencji społecznych. Składa się z aktywności, które angażują młodzież uczącą się i mieszkającą w specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych oraz w młodzieżowych ośrodkach socjoterapii w przygotowanie wydarzenia muzycznego od podstaw. Warsztatom towarzyszy praca nad wzmocnieniem różnych kompetencji szczególnie ważnych w tej grupie odbiorców – współpraca w grupie, poczucie własnej wartości, komunikacja interpersonalna, ale również zdolności manualnych poprzez własnoręczne tworzenie marimb.
2. Jakich problemów dotyczy innowacja?
Trudności w pracy z młodzieżą doświadczającą wykluczenia społecznego i edukacyjnego i brak nowoczesnych narzędzi, które w sposób pośredni oddziaływują terapeutycznie na grupę docelową.
3. Grupa docelowa
Młodzież uczącą się i mieszkającą w specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych oraz w młodzieżowych ośrodkach socjoterapii
4. Kto może skorzystać z innowacji?
Specjalnye ośrodkki szkolno-wychowawcze, młodzieżowe ośrodki socjoterapii, świetlice środowiskowe, świetlice socjoterpauetyczne, placówki wsparcia dziennego.
5. Czy to działa?
Innowacja przyniósł korzyści grupie docelowej w postaci rozwijania kilku obszarów kompetencji: kompetencji społecznych i osobistych czy umiejętności manualnych. Najważniejsza grupa interesariuszy - młodzież z ośrodka socjoterapeutycznego – jest włączona w cały proces projektu – uczestniczy w jego poszczególnych etapach, podejmuje decyzje dotyczące kierunków rozwoju projektu, a tym samym może dodatkowo być wzorem do naśladowania dla innych uczniów z ośrodka. W toku projektu pojawiły się pozytywne efekty w postaci oderwania od monotonii, współtworzenia oryginalnego wydarzenia, poczucia uczestniczenia w wyjątkowym projekcie i podbudowania poczucia własnej wartości oraz rozwoju osobistego przez zdobycie doświadczenia w współtworzeniu ciekawego artystycznego projektu
6. Autorka
Mikołaj Wielecki