![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
pobierz materiały |
sprawdź zasady wykorzystania |
otwórz w telefonie |
1. Na czym polega rozwiązanie?
Mobilny pomocnik dydaktyczno-sensoryczny dla uczniów/studentów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (dalej jako ASD) obejmujący niezbędny sprzęt do wspomagania procesu nauki w środowisku szkolnym/uczelnianym/domowym. Pomocnik ma postać rozkładanej przesłony, w której zostały umieszczone (jako elementy stałe lub mobilne) narzędzia sprzyjające uczeniu się osób z ASD np. wizualny czasomierz wskazujący na upływający czas, szybkie komunikaty wizualno-graficzne niezbędne w realizacji uczenia się osoby z ASD: „nie rozumiem”, „pomóż mi”, „potrzebuję przerwy”, specjalna zakładka wizualna ułatwiająca czytanie czy obciążany długopis. Uzupełnieniem teczki jest zasobnik sensoryczny zawierający: koc sensoryczny na kolana, gumę sensoryczną na krzesło, zatyczki/słuchawki, obrączkę sensoryczną na nadgarstki.
2. Jakich problemów dotyczy innowacja?
Innowacja jest odpowiedzią na trudności w nauce wynikające z neuroatypowości/spektrum autyzmu i problemy z uzyskaniem dobrych ocen osób ze spektrum autyzmu.
3. Grupa docelowa
Dzieci i młodzież z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, osoby posiadające orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.
4. Kto może skorzystać z innowacji?
Rodzice i opiekunowie, nauczyciele i terapeuci osób z ASD, szkoły i uniwersytety.
5. Czy to działa?
W ramach innowacji udało się usprawnić proces uczenia się osób z ASD, co znalazło swoje odzwierciedlenie w poprawie ich stopni. Osoby z ASD doceniły narzędzia zapewniane przez pomocnik dydaktyczny, który dostosowany jest do ich możliwości i potrzeb. Zawarte w nim elementy wywarły wymierny wpływ na ich zdolność do nauki.
6. Autorzy
Fundacja ASDreamer