![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
pobierz materiały |
sprawdź zasady wykorzystania |
otwórz w telefonie |
1. Na czym polega rozwiązanie?
Edukacyjna, inkluzywna gra planszowa, która pozwala graczom wcielić się w role osób z niepełnosprawnościami oraz poznanie stojących przed nimi wyzwań. Poprzez zestawienie ze sobą dwóch odmiennych perspektyw – osób sprawnych oraz osób z niepełnosprawnościami – gra przyczynia się do zwiększenia poczucia akceptacji i zrozumienia osób borykającymi się z różnymi dysfunkcjami.
2. Jakich problemów dotyczy innowacja?
Innowacja stanowi odpowiedź na brak zrozumienia dla potrzeb i trudności osób z różnymi typami niepełnosprawności.
3. Grupa docelowa
Dzieci i młodzież – w szczególności ze środowisk, w których trudno o edukację związaną z dostosowaniem społecznym, osoby z niepełnosprawnością.
4. Kto może skorzystać z innowacji?
Ośrodki wspierające osoby z niepełnosprawnościami, szkoły podstawowe i ponadpodstawowe, młodzieżowe ośrodki wychowawcze.
5. Czy to działa?
Gra przyczynia się nie tylko do zwiększenia poziomu wiedzy na temat życia osób z niepełnosprawnością wśród graczy, lecz także do wzrostu empatii i zrozumienia wobec ich problemów. Poprzez zachęcenie graczy do spojrzenia na świat z innej perspektywy, wspólną zabawę i interakcję, możliwe jest promowanie włączającego i zrozumiałego społeczeństwa, które szanuje różnorodność i potrzeby każdej jednostki. Już same odczytanie zadań, czyli potencjalnych sytuacji, które mogą sprawiać osobom z niepełnosprawnością trudności ma duży walor edukacyjny, który zwiększa dodatkowo wymyślanie najlepszych sposobów poradzenia sobie z daną sytuacją.
6. Autorzy
Dawid Górny
Dariusz Drezno