pobierz materiały |
sprawdź zasady wykorzystania |
otwórz w telefonie |
1. Na czym polega rozwiązanie?
Autorskie kompozycje i piosenki dydaktyczne, które są dostosowane do percepcji dzieci – przede wszystkim tych niemówiących oraz z trudnościami w komunikacji. Dzięki temu rozwiązaniu mogą one brać czynny udział w zabawach muzycznych, z których do tej pory były wykluczone.
2. Jakich problemów dotyczy innowacja?
Innowacja odpowiada na ograniczony dostęp do narzędzi aktywnej integracji społecznej i edukacyjnej kierowanej do dzieci, które nie są w stanie komunikować się w sposób werbalny lub komunikacja ta jest niepełna, nieczytelna.
3. Grupa docelowa
Dzieci w wieku 1-3 lat, niemówiące oraz z trudnościami w komunikacji, które nie są w stanie porozumiewać się w sposób werbalny, dzieci, których komunikacja jest niepełna, nieczytelna.
4. Kto może skorzystać z innowacji?
Rodzice i opiekunowie, placówki opiekuńcze, poradnie specjalistyczne, przedszkola i żłobki.
5. Czy to działa?
Testy pokazały, że wspólna zabawa grupowa przy wsparciu narzędzia oraz instrumentów muzycznych sprzyja zwiększeniu umiejętności koncentracji uwagi, wzmacnia tożsamość zawiązaną pomiędzy uczestnikami grupy, a także pomaga w rozwoju mowy czynnej i biernej. Narzędzie sprawdziło się także jako wsparcie do pracy rodziców z dziećmi w domu. Dzieci objęte projektem czuły się wyróżnione z uwagi na posiadany śpiewnik oraz znajomość śpiewanych piosenek. Dzieci (poza dwójką najmłodszych) chętnie wskazywały elementy w książeczkach oraz pokazywały gesty. Część dzieci nauczyła się śpiewać i wykorzystywać proste wyrażenia w piosence.
6. Autorka
Dorota Malżycka