![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
pobierz materiały |
sprawdź zasady wykorzystania |
otwórz w telefonie |
1. Na czym polega rozwiązanie?
Metoda tworzenia i wykonania realistycznie wyglądających sztucznych nóg w formie protezy kosmetycznej dla osób poruszających się̨ na wózku. Rozwiązanie powstało z myślą o osobach po amputacji obu nóg powyżej kolan lub ich braku od urodzenia. Proteza Cloudleg pełni funkcję estetyczną, wizerunkową - nie jest produktem medycznym. W swojej wyjściowej formie jest gotowa do przycięcia na odpowiednią długość względem indywidualnych potrzeb użytkownika/użytkowniczki. Proteza jest utrzymana przy ciele za pomocą elementu trzymającego w postaci elastycznych szortów.
2. Jakich problemów dotyczy innowacja?
Innowacja odpowiada na dyskomfort wynikający z braku nóg u osób po amputacji lub z wrodzoną wadą braku kończyn powyżej kolan, które nie mogą lub nie chcą korzystać z protez funkcjonalnych/ortopedycznych.
3. Grupa docelowa
Odbiorcy innowacji to osoby po amputacji kończyn dolnych powyżej kolan lub ich braku od urodzenia, niekorzystające z medycznych protez lub protez funkcjonalnych, na co dzień poruszające się na wózku, osoby które niedawno doświadczyły utraty nóg i dopiero oswajają się z nowym wizerunkiem.
4. Kto może skorzystać z innowacji?
Osoby indywidualne po amputacji kończyn dolnych, placówki rehabilitacyjne, szpitale, organizacje wspierające aktywizację osób z niepełnosprawnością ruchową, po amputacjach i poruszających się na wózku.
5. Czy to działa?
Użyteczność innowacji należy ocenić wysoko. Zaobserwowane zmiany wpisały się w potrzeby grupy docelowej. Proponowany pomysł ma w założeniu spełniać funkcję estetyczną - kosmetyczną i przy zachowaniu odpowiedniej ceny produktu, może mieć wysoki stopień użyteczności. Ryzyko może się wiązać się z dostępem do protez – zakup protezy online może wywołać pewną nieufność wśród potencjalnych nabywców przyzwyczajonych do możliwości dokładnego przymierzenia protezy. Ryzyko to musi być niwelowanie poprzez działania informacyjno-promocyjne pokazujące inne (estetyczne, a nie medyczne) właściwości proponowanego produktu.
6. Autorzy
Bartłomiej Stroiński