![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
pobierz materiały |
sprawdź zasady wykorzystania |
otwórz w telefonie |
1. Na czym polega rozwiązanie?
Aplikacja webowa przeznaczona dla osób z niepełnosprawnościami - wspiera je w samodzielnym planowaniu podróży i aktywnym spędzaniu czasu poprzez przekazywanie im informacji na temat stanu dostępności obiektów użyteczności publicznej (gastronomicznych, kulturalnych, urzędowych, usługowych). Przedstawiciele użytkowników aplikacji, po wizycie w wybranych przez siebie miejscach mogą napisać opinię, wskazując szerokość nachylenia podjazdu, możliwość swobodnego poruszania się itp. Dzięki temu możliwe jest współtworzenie przez użytkowników prawdziwej interaktywnej mapy przyjaznych miejsc.
2. Jakich problemów dotyczy innowacja?
Innowacja odpowiada na brak dostępu osób z niepełnosprawnością do miejsc użyteczności publicznej, w tym restauracji, kawiarni, urzędów, muzeów, obiektów infrastruktury miejskiej itp. oraz wykluczenie społeczne osób z niepełnosprawnością.
3. Grupa docelowa
Osoby z niepełnosprawnością, które mają ograniczoną możliwość poruszania się
4. Kto może skorzystać z innowacji?
Osoby z różnymi typami niepełnosprawności, ich opiekunowie/rodziny, ośrodki wspierające osoby z niepełnosprawnościami.
5. Czy to działa?
Uczestnicy ocenili aplikację pozytywnie - jej webowa wersja jest znacznie wygodniejsza dla osób z niepełnosprawnością, którzy mogą mieć trudności z małą motoryką lub ruchem precyzyjnym. Wszystkie uwagi testerów zostały uwzględnione, m.in. dodano automatyczna lokalizację u użytkownika na mapie, nie dla każdego użytkownika wpisanie nazwy ulicy było możliwe. W trakcie testu oceniono dostępność 313 obiektów jednocześnie testując i rozwijając aplikację.
6. Autorzy
Katolickie Stowarzyszenie Osób Niepełnosprawnych i Ich przyjaciół „KLIKA”