![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
pobierz materiały |
sprawdź zasady wykorzystania |
otwórz w telefonie |
1. Na czym polega rozwiązanie?
Przygotowany w ramach innowacji przewodnik zawiera informacje o tym, jak wspierać dzieci w spektrum autyzmu. Znajdują się w nim m.in. wskazówki na temat wiedzy, w jaką należy wyposażyć osoby z ich otoczenia, by zwiększyć szansę na aklimatyzację i integrację w społeczeństwie. Przewodnik ma na celu wsparcie zarówno opiekunów, jak i nauczycieli, którzy dzięki dostępowi do aktualnych, nowoczesnych form pracy z dzieckiem, będą w stanie zapewnić naukę dzieciom w spektrum autyzmu. Przygotowany jednocześnie dzienniczek obserwacji online to narzędzie do obserwacji ważnych parametrów zachowań dzieci zarówno w domu, jak i w przedszkolu. Pozwala on szybciej wyłapać nowe zachowania lub zmianę w dotychczasowych wzorcach zachowań.
2. Jakich problemów dotyczy innowacja?
Innowacja jest odpowiedzią na trudności w nawiązywaniu kontaktów, kontynuowaniu lub podtrzymaniu interakcji z drugą osobą, brak kontaktu wzrokowego - szczególnie na wczesnym etapie rozwoju dziecka, brak możliwości rozwinięcia potencjału młodego człowieka oraz ograniczony dostęp do placówek edukacyjnych.
3. Grupa docelowa
Dzieci w wieku przedszkolnym ze spektrum autyzmu.
4. Kto może skorzystać z innowacji?
Placówki edukacji przedszkolnej, placówki wczesnej interwencji, szkoły.
5. Czy to działa?
Rozwiązanie rzeczywiście wspiera we wspólnym i kierunkowym myśleniu o edukacji i rozwoju danego dziecka rodziców i nauczycieli / wychowawców w przedszkolu. Narzędzie on-line daje możliwość obserwacji zachowania dziecka i dostrzegania najmniejszych sygnałów zmian, dzięki którym można przeanalizować zmiany w diecie, czy zachowaniu np. innych domowników, które wpływają za zachowanie dziecka w przedszkolu czy na odwrót.
6. Autorzy
Uniwersytet Medyczny im. K. Marcinkowskiego w Poznaniu