Podróż poza domem w wirtualnej rzeczywistości

   
    pobierz
materiały
sprawdź zasady
wykorzystania
otwórz
w telefonie

1. Na czym polega rozwiązanie?

Innowację stanowi aplikacja oraz metoda pracy z osobami w wieku szkolnym z niepełnosprawnością intelektualną i zaburzeniami lękowymi. Aplikacja wykorzystuje wirtualną rzeczywistość, pozwalając w komfortowych i bezpiecznych warunkach domowych prowadzić terapię i przygotowywać odbiorców do interakcji społecznych.

2. Jakich problemów dotyczy innowacja?

Innowacja odpowiada na brak odpowiednich narzędzi terapeutycznych dla osób z niepełnosprawnością intelektualną, z doświadczeniem zaburzenia psychicznego, z lękiem przed wyjściem z domu.

3. Grupa docelowa

Osoby z orzeczeniem niepełnosprawności intelektualnej a także dzieci w wieku szkolnym, które odczuwają lęk przed wychodzeniem z domu.

4. Kto może skorzystać z innowacji?

Rodzice, opiekunowie, terapeuci, pedagodzy, szkoły specjalne, placówki opiekuńcze.

5. Czy to działa?

Aplikacja była ciekawym dopełnieniem terapii dzieci i młodzieży a autyzmem, wspierała ich w uczeniu się samodzielności życiowej i oswajania się z bodźcami i stresorami. Rodzice dzieci i nauczycielki wskazywali, że dzięki treningom dzieciom udało się wejść pierwszy raz do pociągu, na dworzec czy do hotelu.

6. Autorz

Stowarzyszenie Edukacja Praktyczna TKK

 

Powrót

Uwaga: strona wykorzystuje pliki cookies.
Podczas korzystania ze stron internetowych zamieszczonych na serwerach Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego przeglądarka internetowa może przechowywać pliki cookies na dysku komputera. Użytkownik może samodzielnie i w każdym czasie zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.

Zgadzam się