![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
pobierz materiały |
sprawdź zasady wykorzystania |
otwórz w telefonie |
1. Na czym polega rozwiązanie?
Innowację stanowi aplikacja oraz metoda pracy z osobami w wieku szkolnym z niepełnosprawnością intelektualną i zaburzeniami lękowymi. Aplikacja wykorzystuje wirtualną rzeczywistość, pozwalając w komfortowych i bezpiecznych warunkach domowych prowadzić terapię i przygotowywać odbiorców do interakcji społecznych.
2. Jakich problemów dotyczy innowacja?
Innowacja odpowiada na brak odpowiednich narzędzi terapeutycznych dla osób z niepełnosprawnością intelektualną, z doświadczeniem zaburzenia psychicznego, z lękiem przed wyjściem z domu.
3. Grupa docelowa
Osoby z orzeczeniem niepełnosprawności intelektualnej a także dzieci w wieku szkolnym, które odczuwają lęk przed wychodzeniem z domu.
4. Kto może skorzystać z innowacji?
Rodzice, opiekunowie, terapeuci, pedagodzy, szkoły specjalne, placówki opiekuńcze.
5. Czy to działa?
Aplikacja była ciekawym dopełnieniem terapii dzieci i młodzieży a autyzmem, wspierała ich w uczeniu się samodzielności życiowej i oswajania się z bodźcami i stresorami. Rodzice dzieci i nauczycielki wskazywali, że dzięki treningom dzieciom udało się wejść pierwszy raz do pociągu, na dworzec czy do hotelu.
6. Autorz
Stowarzyszenie Edukacja Praktyczna TKK