![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||
pobierz materiały |
sprawdź zasady wykorzystania |
otwórz w telefonie |
1. Na czym polega rozwiązanie?
Innowację stanowi planszowa gra miejska, która w atrakcyjny sposób przedstawia informacje o instytucjach publicznych, wprowadzając osoby z niepełnosprawnością intelektualną w zawiłości poruszania się po wybranych placówkach/urzędach i zachęcając do samodzielności w tym obszarze. Gra wsparta jest materiałem umożliwiającym zastosowanie jej w treningu samodzielności podopiecznych (scenariusze warsztatów, warunki przeprowadzenia gry).
2. Jakich problemów dotyczy innowacja?
Innowacja odpowiada na niski poziom samodzielności osób z niepełnosprawnością intelektualną, brak świadomości swoich praw i obowiązków jako obywatela, członka społeczności i brak poczucia sprawczości.
3. Grupa docelowa
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną (głównie dorosłe osoby z lekkim i umiarkowanym stopniem niepełnosprawności).
4. Kto może skorzystać z innowacji?
Warsztaty Terapii Zajęciowej, środowiskowe domy samopomocy, wszelkie organizacje wspierające osoby z niepełnosprawnością intelektualną.
5. Czy to działa?
Innowacja osiągnęła zakładane rezultaty. Jest kompletnym narzędziem do wykorzystania. Wszyscy gracze uznali, że gra niesie ze sobą duży zasób informacji, który poszerzył ich perspektywę i wiedzę na temat różnych instytucji i urzędów.
6. Autorzy
Karolina Makowiecka