Załatw to sam

   
    pobierz
materiały
sprawdź zasady
wykorzystania
otwórz
w telefonie

1. Na czym polega rozwiązanie?

Innowację stanowi planszowa gra miejska, która w atrakcyjny sposób przedstawia informacje o instytucjach publicznych, wprowadzając osoby z niepełnosprawnością intelektualną w zawiłości poruszania się po wybranych placówkach/urzędach i zachęcając do samodzielności w tym obszarze. Gra wsparta jest materiałem umożliwiającym zastosowanie jej w treningu samodzielności podopiecznych (scenariusze warsztatów, warunki przeprowadzenia gry). 

2. Jakich problemów dotyczy innowacja?

Innowacja odpowiada na niski poziom samodzielności osób z niepełnosprawnością intelektualną, brak świadomości swoich praw i obowiązków jako obywatela, członka społeczności i brak poczucia sprawczości.

3. Grupa docelowa

Osoby z niepełnosprawnością intelektualną (głównie dorosłe osoby z lekkim i umiarkowanym stopniem niepełnosprawności).

4. Kto może skorzystać z innowacji?

Warsztaty Terapii Zajęciowej, środowiskowe domy samopomocy, wszelkie organizacje wspierające osoby z niepełnosprawnością intelektualną.

5. Czy to działa?

Innowacja osiągnęła zakładane rezultaty. Jest kompletnym narzędziem do wykorzystania. Wszyscy gracze uznali, że gra niesie ze sobą duży zasób informacji, który poszerzył ich perspektywę i wiedzę na temat różnych instytucji i urzędów.

6. Autorzy

Karolina Makowiecka

 

Powrót

Uwaga: strona wykorzystuje pliki cookies.
Podczas korzystania ze stron internetowych zamieszczonych na serwerach Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego przeglądarka internetowa może przechowywać pliki cookies na dysku komputera. Użytkownik może samodzielnie i w każdym czasie zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.

Zgadzam się