pobierz materiały |
sprawdź zasady wykorzystania |
otwórz w telefonie |
1. Na czym polega rozwiązanie?
System nawigacji po centrum leczenia specjalistycznego, np. onkologicznego opierający się na sieci check pointów (nie wymagający instalacji na telefonie użytkownika). Za pomocą dedykowanej aplikacji wskazują drogę do siebie nawzajem nawigując pacjenta „krok po kroku” do wybranego miejsca docelowego. Dzięki niemu, pacjenci i użytkownicy o obniżonej percepcji spowodowanej chorobą, wiekiem czy brakiem osoby towarzyszącej będą w stanie poruszać się po budynku i bez problemu odnajdować interesujące ich pomieszczenia.
2. Jakich problemów dotyczy innowacja?
Innowacja stanowi odpowiedź na utrudnioną orientację pacjentów onkologicznych w złożonej architekturze budynków jednostek medycznych (z wieloma zaułkami, przejściami i windami), która może prowadzić do dezorientacji i trudności w odnalezieniu odpowiednich pomieszczeń.
3. Grupa docelowa
Innowacja kierowana jest do pacjentów chorujący onkologicznie, których percepcja ze względu na proces chorobowy i leczniczy jest znacząco obniżona.
4. Kto może skorzystać z innowacji?
Centrum specjalistycznego leczenia onkologicznego, szpitale, przychodnie.
5. Czy to działa?
Testy przeprowadzone w projekcie częściowo dowiodły skuteczności interwencji. Zaobserwowano, że spełnione są założenia obejmujące prawidłowe i skuteczne prowadzenie pacjentów do wybranych w teście miejsc, pacjenci są w stanie samodzielnie korzystać z urządzeń bez konieczności wcześniejszego szkolenia oraz mają poczucie skuteczności systemu nawigacji w prowadzeniu ich docelowego miejsca. Jednocześnie, niski stopień „pokrycia” terenu szpitala urządzeniami, krótki czas testowania oraz stan zdrowia pacjentów, sprawił, że nie można jednoznacznie stwierdzić czy system takiej nawigacji wywołuje oczekiwane w grupie docelowej zmiany tj. ograniczenie konieczności korzystania z pomocy osób trzecich, ułatwienie szybkiej i sprawnej komunikacji między różnymi punktami szpitala, a w efekcie zwiększenie komfortu i poczucia bezpieczeństwa pacjentów wynikającego z łatwego w obsłudze systemu wspierającego komunikację po placówce.
6. Autorzy
Fundacja Ajkum im. Anny i Józefa Kumorek