pobierz materiały |
sprawdź zasady wykorzystania |
otwórz w telefonie |
1. Na czym polega rozwiązanie?
Aplikacja PacjentPro jest platformą komunikacji z pacjentem od wejścia na oddział do jego opuszczenia, pomaga pacjentowi zaadoptować się do nowych warunków oraz informuje o możliwościach terapeutycznych, zajęciach, wizytach i pomaga zmotywować do udziału w zajęciach i sesjach terapeutycznych. Ponadto, ma za zadanie pomóc pacjentom polepszyć samopoczucie, obniżyć poziom niepokoju i zachowań niepożądanych oraz poprawić funkcjonowanie w oddziale ogólnopsychiatrycznym aby pacjenci mogli odnieść jak najwięcej korzyści z hospitalizacji psychiatrycznej. Administrator ma możliwość zarządzania aplikacją i dokonywania zmian bezpośrednio poprzez stronę internetową.
2. Jakich problemów dotyczy innowacja?
Innowacja odpowiada na wysoki poziom niepokoju wśród pacjentów na oddziale ogólnopsychiatrycznym i brak nowoczesnych i atrakcyjnych dla pacjenta form komunikacji i terapii, które będą mu bliższe ze względu na wykorzystanie znanego mu języka technologii multimedialnych.
3. Grupa docelowa
Pacjenci z ograniczonymi możliwościami percepcji ze względu na niepełnosprawność intelektualną oraz dysfunkcje poznawcze związane z zaburzeniami psychicznymi, pacjenci przyjęci na oddział ogólnopsychiatryczny.
4. Kto może skorzystać z innowacji?
Szpitale psychiatryczne, Centra Zdrowia Psychicznego.
5. Czy to działa?
Aplikacja wspiera pacjentów w zaadoptowaniu się do nowych warunków oraz informuje ich o możliwościach terapeutycznych w formie zajęć lub wizyt. W ten sposób pomaga zmotywować ich do wzięcia czynnego udziału w sesjach terapeutycznych, poprawia samopoczucie, obniża poziom niepokoju i zachowań niepożądanych oraz poprawia funkcjonowanie na oddziale.
6. Autorzy
SPZOZ Państwowy Szpital dla Nerwowo i Psychicznie Chorych w Rybniku