CZYM JEST INNOWACJA?
Zestaw autorskich kompozycji i piosenek dydaktycznych dla dzieci niemówiących oraz z trudnościami w komunikacji, które nie są w stanie porozumiewać się w sposób werbalny lub komunikacja ta jest niepełna, nieczytelna. Stworzone kompozycje mają charakter edukacyjny; łączą obraz, gest i słowo w tzw. przekazie komunikacji totalnej. Tematyka piosenek jest dostosowana do środowiska w którym żyją dzieci i nawiązuje m.in. do pogody, świąt, ważnych uroczystości - przybierając formę prostych zabaw muzycznych, podczas których zarówno odbiorcy rozwiązania jak i zdrowe dzieci, mogą wspólnie uczestniczyć w aktywności. Innowacja wzmacnia umiejętności społeczne i komunikacyjne oraz służy zwiększeniu udziału dziecka w życiu grupy rówieśniczej.
DO KOGO SKIEROWANA JEST INNOWACJA?
Odbiorcami wsparcia są dzieci w wieku od 1-3 lat, które w wyniku różnych chorób, zaburzeń i uszkodzeń mechanicznych, opóźnień w rozwoju nie są w stanie komunikować się w sposób werbalny. To dzieci, które z uwagi na trudności komunikacyjne są zagrożone wykluczeniem społecznym. Ta grupa odbiorców w sposób szczególny narażona jest na trudności w funkcjonowaniu społecznym. Przebywając w środowisku rówieśniczym, z uwagi na brak rozwijającej się mowy, dzieci te nie są w stanie uczestniczyć czynnie w większości proponowanych im aktywności.
KTO MOŻE SKORZYSTAĆ Z INNOWACJI?
Przedszkola specjalne, żłobki, Specjalistyczne Poradnie Wczesnej Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej
CO POWSTAŁO W RAMACH INNOWACJI?
Na innowację społeczną składa się Model końcowy wraz z wnioskami z testu i opinią ekspertów oraz załącznikami:
- teksty 10 piosenek,
- nagrania 10 piosenek,
- 10 książeczek AAC,
- 10 tablic.
AUTORZY
Dorota Malżycka