Podróż poza domem w wirtualnej rzeczywistości

CZYM JEST INNOWACJA?

Podróż poza domem to aplikacja VR wspierająca dzieci z autyzmem i fobią społeczną, która oswaja je z bodźcami i stresorami w świecie wirtualnym przez co, później, po treningu w VR mogą podjąć próbę wizyty w danym miejscu na żywo. Cały system składa się z następujących elementów: aplikacji opierającej się na wirtualnej rzeczywistości zawierającej 4 sceny: peron stacji kolejowej, wnętrze pociągu, hotel/pensjonat wraz z jego wnętrzem (recepcja, hol, pokój) oraz wnętrze muzeum, metody pracy z aplikacją dla rodziców, opiekunów, terapeutów, pedagogów, której celem jest zmniejszenie lęku związanego z wychodzeniem z domu dla osób niepełnosprawnych intelektualnie i psychicznie dzięki czemu osoby te będą mogły bardziej samodzielnie funkcjonować w codziennym życiu.

DO KOGO SKIEROWANA JEST INNOWACJA?

Dzieci i młodzież z orzeczeniem niepełnosprawności intelektualnej mające lęk przed wychodzeniem z domu w wieku szkolnym oraz ich rodzice, opiekunowie, nauczyciele. 

KTO MOŻE SKORZYSTAĆ Z INNOWACJI? 

Innowacja może być powszechnie wykorzystana przez zarówno terapeutów, rodziców, jak i same osoby z niepełnosprawnościami. Do korzystania z innowacji wymagany jest smartfon i okulary VR, zainstalowana aplikacja oraz przestudiowanie poradnika (w pdf, filmy) pokazującego metody pracy z każdym modelem 3D.

CO POWSTAŁO W RAMACH INNOWACJI? 

Innowacja składa się z kodu źródłowego aplikacji VR, opracowanych scenariuszy pracy z aplikacją oraz opisanego modelu końcowego rozwiązania. 

AUTORZY

Stowarzyszenie Edukacja Praktyczna TKK

Powrót

Uwaga: strona wykorzystuje pliki cookies.
Podczas korzystania ze stron internetowych zamieszczonych na serwerach Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego przeglądarka internetowa może przechowywać pliki cookies na dysku komputera. Użytkownik może samodzielnie i w każdym czasie zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.

Zgadzam się