KOMIX ŻYCIOWY


dowiedz
się więcej
zobacz
film
pobierz
materiały
sprawdź zasady
wykorzystania
otwórz
w telefonie

 

1. Na czym polega rozwiązanie?

Terapeutyczna gra planszowa dedykowana nastoletnim wychowankom placówek opiekuńczowychowawczych. Porusza problemy charakterystyczne dla ich wychowanków oraz zagadnienia związane z okresem dojrzewania wspierając ich prawidłowy rozwój emocjonalny, ucząc identyfikacji emocji, ich oswajania i radzenia sobie z nimi.

2. Jakich problemów dotyczy innowacja?

Innowacja odpowiada na trudności z rozumieniem i radzeniem sobie z trudnymi emocjami przez wychowanków placówek opiekuńczo-wychowawczych oraz brak narzędzi wspierających opiekunów w edukacji emocjonalnej młodzieży z w/w placówek.

3. Grupa docelowa

Wychowankowie placówek opiekuńczo-wychowawczych w okresie dojrzewania

4. Kto może skorzystać z innowacji?

Placówki opiekuńczo-wychowawcze typu rodzinnego i instytucjonalnego, szkoły publiczne i niepubliczne, psychologowie, pedagodzy.

5. Czy to działa?

Narzędzie wspiera rozwój emocjonalny młodzieży, pozwala nabywać nowe kompetencje oraz w bezpiecznych warunkach dzielić się swoimi trudnościami. Ponadto gra integruje grupę rówieśniczą i buduje w graczach poczucie zaufania. Prowadzący, dzięki grze, mogą poszerzać kompetencje i wiedzę dot. wybranych obszarów merytorycznych gry (np. seksualność, ośrodki pomocy) oraz umiejętności budowania właściwego środowiska (np. motywowanie wycofanych osób, stawianie granic, wsparcie w trudnych chwilach).

6. Autorka

Fundacja „Mam dom”:

- Joanna Kawałko

- Anna Zając

- Maria Engler

Powrót

Uwaga: strona wykorzystuje pliki cookies.
Podczas korzystania ze stron internetowych zamieszczonych na serwerach Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego przeglądarka internetowa może przechowywać pliki cookies na dysku komputera. Użytkownik może samodzielnie i w każdym czasie zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.

Zgadzam się