![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
dowiedz się więcej |
zobacz film |
pobierz materiały |
sprawdź zasady wykorzystania |
otwórz w telefonie |
1. Na czym polega rozwiązanie?
Aplikacja na smartfon, przy pomocy której asystent/osoba wspierająca może udzielać zdalnego wsparcia będącego połączeniem wideo rozmowy z nawigacją ,,na żywo” w terenie. Model zakłada udzielania wsparcia w trzech obszarach: city time - wsparcie w poruszaniu się w przestrzeni publicznej, wsparcie w kontaktach z instytucjami, home time - wsparcie w czynnościach domowych (w tym wsparcie w rozwiązywaniu problemów w poszczególnych miejscach: kuchnia, łazienka), special time - wsparcie charakterystyczne dla danej osoby określone na podstawie diagnozy potrzeb. Może to być czynność związana z zainteresowaniami uczestnika lub wsparcie incydentalne dotyczące np. opieki nad dzieckiem.
2. Jakich problemów dotyczy innowacja?
Innowacja odpowiada na ograniczone zasoby osobowe asystentów osobistych osób z niepełnosprawnościami, a co za tym idzie utrudnionym świadczeniem wsparcia w porach i zakresach wskazywanych przez osoby niewidome.
3. Grupa docelowa
Osoby niewidome
4. Kto może skorzystać z innowacji?
Z rozwiązania mogą skorzystać instytucje, organizacje pozarządowe i podmioty współpracujące z osobami niewidzącymi i słabowidzącymi (potencjalnie również podmioty wspierające osoby z innymi rodzajami niepełnosprawności).
5. Czy to działa?
Test innowacji wykazał wysoką skuteczność. Rozwiązanie efektywnie wspiera osoby zależne, a także ich opiekunów w codziennym funkcjonowaniu wzmacniając ich samodzielność.
6. Autorzy
Chrześcijańskie Stowarzyszenie Osób Niepełnosprawnych, Ich Rodzin i Przyjaciół OGNISKO
- Andrzej Wolski
- Marcin Szczypczyk
- Konrad Rachwalik